Kina se distancira od ruske ekonomije pogođene sankcijama, piše CNN. Ove su dvije države prošlog mjeseca izjavile da njihovo prijateljstvo “nema granica”. Međutim, to je bilo prije nego što je Rusija započela svoj rat u Ukrajini.
Peking je odbio osuditi ruski napad na Ukrajinu, ali želi izbjeći da na njega utiče sankcije. Analitičari kažu da Kina pokušava uspostaviti “osjetljivu ravnotežu” između retoričke podrške Rusiji, ali bez daljnjeg antagoniziranja Sjedinjenih Država.
Peking i Moskva dijele strateški interes u suprotstavljanju Zapadu. Međutim, kineske banke ne mogu sebi priuštiti gubitak pristupa američkim dolarima, a kineska industrija ne može sebi priuštiti da bude lišena američke tehnologije, piše CNN.
Evo nekih mjera koje je Peking poduzeo u posljednjih nekoliko sedmica kako bi se distancirao od izolirane i raspadajuće ruske ekonomije.
Popis sadržaja
Dopustili da rubalj padne
Kineskom valutom juan ne trguje se potpuno slobodno, nego se kreće unutar raspona koji su odredili dužnosnike Narodne banke Kine (PBOC). Prošle sedmice udvostručili su raspon trgovanja rubljima, omogućivši brži pad ruske valute.
Rubalj je već izgubio više od 20 posto svoje vrijednosti u odnosu na dolar i euro od početka rata u Ukrajini. Dopuštajući da ruska valuta padne u odnosu na juan, Peking ne čini uslugu Moskvi. Rusi će morati plaćati više u rubljima za kineski uvoz, poput pametnih telefona i automobila. Kineski brendovi telefona kao što su Xiaomi i Huawei izuzetno popularni u Rusiji.
Trenutno se oko 25 milijardi dolara trgovine Kine i Rusije odvija u juanima, izvijestili su kineski državni mediji.
Sjede na rezervama
Sankcije su zamrznule oko 315 milijardi dolara vrijednih ruskih rezervi, ili otprilike polovinu ukupnih, budući da su zapadne zemlje zabranile poslovanje s ruskom središnjom bankom.
Ruski ministar finansija Anton Siluanov rekao je ove sedmice da zemlja želi koristiti rezerve u juanima nakon što je Moskva blokirala pristup američkim dolarima i eurima, ruskim državnim medijima.
Sankcije koje su uvele Sjedinjene Države i Evropska unija znače da su dva najveća svjetska proizvođača aviona, Boeing (BA) i Airbus (EADSF), više nisu u mogućnosti isporučivati rezervne dijelove niti pružati podršku za održavanje ruskih zračnih prijevoznika. Isto vrijedi i za proizvođače mlaznih motora.
To znači da bi ruski zračni prijevoznici mogli ostati bez dijelova u roku od nekoliko sedmica ili letjeti avionima bez zamjene opreme onoliko često koliko je preporučeno za siguran rad.
Zamrzavanje ulaganja u infrastrukturu
Svjetska banka je zaustavila sve svoje programe u Rusiji i Bjelorusiji nakon invazije na Ukrajinu. Od 2014. nije odobren nijedan novi zajam ili ulaganja u Rusiju, Bjelorusiju od 2020. Možda još više iznenađuje odluku Azijske banke za infrastrukturna ulaganja (AIIB) sa sjedištem u Pekingu da učini isto.
U saopćenju ranije ovog mjeseca rečeno je da obustavlja sve svoje aktivnosti vezane za Rusiju i Bjelorusiju “jer se odvija rat u Ukrajini”. Taj je potez bio “u najboljem interesu” banke, dodaje se.
Odluka AIIB-a da obustavi aktivnosti u Rusiji znači da je 1,1 milijarda dolara odobrenog ili predloženog zajma usmjerenog na poboljšanje cestovnih i željezničkih mreža u Rusiji sada na čekanju.
avaz.ba