Svijet

Čeka li nas rast cijena “polovnjaka”?

2 Minute čitanja
polovna vozila

Invazija Rusije na Ukrajinu nije poremetila samo odnose između ove dvije zemlje već je dovela i do velikog poremećaja u lancima snabdijevanja i proizvodnji mnogih dobara. U svemu tome ni autoindustrija nije ostala pošteđena, što je bilo i za očekivati, jer je riječ o globalnom biznisu, a materijali i dijelovi za proizvodnju automobila stižu iz raznih dijelova svijeta.

Edin Alić, urednik i voditelj „Auto Shop“ magazina, u razgovoru za „Avaz“ podsjeća da je Ukrajina jedan od najvećih proizvođača kablova za automobile, a Rusija jedan od najvećih proizvođača paladija, koji je neophodan za katalizatore, ali i poluprovodnike, odnosno čipove. Mnoge interesira kako će se ovo odraziti na cijenu automobila u BiH i da li će doći do poskupljenja polovnih vozila.

Popis sadržaja

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Pad prodaje

Zbog rata „Volkswagen“ je bio primoran zaustaviti proizvodnju u dvije tvornice u Njemačkoj. Iako nakratko, svaki dan neproizvodnje podrazumijeva manjak norme, a u konačnici to znači milionsku štetu.

– Ni drugi proizvođači nisu pošteđeni. Mnogi su se odlučili povući s ruskog tržišta zbog sankcija koje uvode njihove zemlje prema Rusiji, ali i zbog opsadnog stanja u Ukrajini. Pad prodaje na globalnom nivou sigurno će se osjetiti, a najviše bi mogla biti pogođena „Renault“ grupacija, koja ima više od 42 posto „market sharea“ u Rusiji – kaže Alić.

Ako se i u autoindustriji budu vodili globalnim ekonomskim kretanjima, ne gine povećanje maloprodajnih cijena vozila.

– Argumenata za to ima mnogo, od viših cijena dijelova koji se moraju kupiti kod drugih dobavljača, preko transporta dijelova ili gotovih automobila, do više cijene goriva i tako dalje… Mreža prodaje „polovnjaka“ ne bi trebala biti mnogo pogođena jer je Rusija svijet za sebe. Ukrajina nije daleko od te automobilske svijesti i ona se, uz ostale zemlje Baltika, u autoindustriji smatra „istočnim evropskim tržištem“ na kojem dominira Rusija – mišljenja je Alić.

Kako kaže, rat u Ukrajini ne bi trebao utjecati na to da se nama isporuči više polovnih automobila iz Evrope.

Drugi faktori

– Takvo nešto bi se moglo očekivati da je, kojim slučajem, ratno stanje zahvatilo Rumuniju i Bugarsku, ali ovako je malo vjerovatno. Što se cijena „polovnjaka“ tiče, rast nije i neće biti izazvan samo krizom i ratom već i nizom drugih faktora, od skorašnje nestašice mikročipova, preko povećanja cijena nafte i naftnih derivata, smanjenja proizvodnih kapaciteta fabrika, pa sve do poremećaja kupovne moći, a podsjetit ću vas da je sve ovo počelo još s pandemijom koronavirusa – naglasio je Alić.

Tržište nikla

Tokom ovog mjeseca cijene nikla na berzama su više nego udvostručene. Ovo je ozbiljan problem za proizvođače električnih automobila jer je nikl jedan od ključnih sastojaka litij-ionskih baterija, tako da se očekuje i poskupljenje električnih modela.

avaz.ba

Vezane objave
Svijet

Švicarci Hrvatima ponovno ograničavaju broj radnih dozvola

1 Minute čitanja
Budući da je 2022. godine broj radnika koji su iz Hrvatske došli u Švicarsku naglo porastao, Savezno vijeće odlučilo je primijeniti zaštitnu…
Svijet

Snažan zemljotres pogodio Tursku: Srušen minaret na jednoj džamiji, ima i povrijeđenih

1 Minute čitanja
Snažan zemljotres jačine 4.9 stepeni po Rihteru pogodio je zapadnu tursku provinciju Izmir. Prema podacima zvaničnika, dvije osobe su povrijeđene. Gradonačelnik Izmira saopćio…
Svijet

Zimsko računanje vremena 2022: Kada pomičemo sat?

3 Minute čitanja
Zimsko računanje vremena počinje s 29. na 30. oktobar (u noći na nedjelju), kada će se kazaljke pomaknuti za jedan sat unatrag….