Svijet

Rat u Ukrajini zadao novi udarac evropskoj automobilskoj industriji

3 Minute čitanja
autoindustrija

Rat u Ukrajini nanio je novi udarac proizvođačima automobila u Evropi, koji se inače već bore sa problemima koje je donijela pandemija i sa globalnom nestašicom poluprovodnika, prenosi Beta.

Najveće probleme stvara nestašica komponenti koje su se proizvodile u Ukrajini, ali i manjak ili rekordno poskupljenje sirovina koje su nabavljane iz Rusije.

Glavna komponenta u automobilskoj industriji koja dolazi iz Ukrajine su kablovski snopovi, organizovani svežnjevi velikog broja žica koje su glavni prenosnik struje i informacija u vozilu.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Evropski proizvođači iz Ukrajine uvoze sedam do 11 posto tih kablovskih svežnjeva, a već i prije izbijanja rata počeli su da traže alternative za ukrajinske kablove.

Međutim, da bi ti alternativni snabdjevači, na primjer, iz sjeverne Afrike ili sa Zapadnog Balkana, mogli u potpunosti da usvoje proizvodnju i ispune standarde evropske automobilske industrije, biće vjerovatno potrebno tri do šest mjeseci, rekli su za Euractiv predstavnici Evropske asocijacije snabdjevača automobilske industrije (CLEPA).

Snabdijevanje evropskih proizvođača automobila

U Ukrajini postoji sedam proizvođača koji snabdjevaju evropske proizvođače automobila, a više od 30 evropskih snabdjevača automobilske industrije ima svoje pogone u Rusiji.

Predstavnici CLEPA strahuju da će i situacija sa nestašicama mikročipova postati još teža, a postoje i druge okolnosti koje dodatno otežavaju poslovanje.

“Ako sukob ne bude riješen u bliskoj budućnosti, možemo očekivati da nestašica čipova postane teža. Snabdjevanje ključnim sirovinama i rast cijene energenata također će imati veliki uticaj”, rekli su članovi CLEPA.

Probleme sa proizvodnjom već imaju najveće evropske automobilske marke. Prema pisanju lokalnih medija, pogon njemačkog Audija u mađarskom Gjeru očekuje da će se suočiti sa veoma ozbiljnim teškoćama. Predstavnici kompanije za Euractiv nisu željeli da komentarišu već su rekli da će rukovodstvo firme uskoro objaviti detalje.

Pogonu Suzukija u Mađarskoj, u Estergomu, obustavio je izvoz vozila u Rusiju, na čijem je tržištu prodavano oko 10 posto godišnje proizvodnje.

Problemi sa snabdjevačima

U Kečkemetu, u centralnoj Mađarskoj, svoje proizvodne pogone ima Mercedes Benz, koji takođe ima probleme sa snabdjevačima i, kako je rečeno za Euractiv, pokušava da “seli dijelove proizvodnje” unutar postojećeg lanca snabdijevanja.

Mercedes Benz probleme pokušava da riješi i promjenom plana smjenskog rada, ali se nada da neće morati da uvodi skraćeno radno vrijeme.

Sa druge strane, BMW očekuje da će do 2025. izgraditi novi pogon za proizvodnju električnih automobila u Debrecinu i tvrdi da rat u Ukrajini nema uticaja na snabdjevanje te lokacije.

Situacija nije mnogo bolja ni u susjednoj Slovačkoj. Predstavnici slovačke asocijacije proizvođača električnih automobila ukazuju da cijena sirovina ključnih za proizvodnju baterija za e-vozila obara sve rekorde. Kao primjer navode da je litijum od januara poskupio 100 posto, a da je slično i sa kobaltom i sa niklom, koji se uglavnom uvozi iz Rusije.

Rusija je i jedan od najvećih izvoznika paladijuma koji se koristi u proizvodnji motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Evropa mora postati nezavisna

Oni ipak vjeruju da to neće poremetiti dugoročni trend elektrifikacije vozila.

“Danas Evropa ima poteškoća da proizvede sofisticiraniji proizvod a da ne mora da zavisi od snabdjevača izvan Unije”, izjavio je Pavol Prepjak, izvršni direktor slovačke asocijacije proizvođača automobila.

“Evropa mora da postane nezavisna u tom pogledu. Moramo da preselimo snabdjevače u stabilnije zemlje ili u samu EU”, dodao je Prepjak.

Češka automobiska industrija, koja je zaslužna za oko devet posto BDP-a, suočava se takođe sa ozbiljnim rizicima za rast.

Pogođena i češka industrija automobila

Jedno istraživanje strukovne asocijacije, pokazalo je da je oko polovina češke automobilske industrije pogođena invazijom Rusije na Ukrajinu, a da se trećina već suočava sa nestašicama sirovina ili dijelova potrebnih za proizvodnju. Više od petine rješava logističke probleme koji su nastali zbog rata.

Čak i Rumunija, koja je 2002. izvozila više kablovskih svežnjeva od Ukrajine, suočava se sa problemima u drugim oblastima. Glavni pogon Dacije i njena fabrika šasija na nekoliko dana su obustavile proizvodnju zbog nestašice dijelova iz Renaultove fabrike u Rusiji.

A nestašice su se proširile i na zapad Evrope, pa je Renault u svojoj fabrici motora u Kleonu, u Francuskoj, pribjegao skraćenom radnom vremenu zbog nestašice komponenti koja se pripisuje ratu u Ukrajini.

U Španiji, gotovo 90 posto članica klastera automobilske industrije već osjeća znatan uticaj rata, pokazalo je najnovije istraživanje koje je prenijela agencija EFE.

balkans.aljazeera

Vezane objave
Svijet

Farmeri pod pritiskom: Kako rastući troškovi i poreske promjene ugrožavaju porodične farme u Britaniji

2 Minute čitanja
Britanski farmeri suočavaju se s ozbiljnim izazovima jer rastući troškovi proizvodnje i nedavne poreske promjene dovode u pitanje opstanak manjih porodičnih farmi….
Svijet

Ko su Huti?

4 Minute čitanja
Huti, također poznati kao Ansar Allah (Božji pristaše), su šiitski pobunjenički pokret koji je značajno uticao na političku i vojnu situaciju u…
Svijet

Špijuni Vjerovatno Postavili Eksploziv u Hezbolahove Pejdžere

3 Minute čitanja
Talasi eksplozivnih pejdžera vjerovatno nisu rezultat sajber ratovanja, već su najvjerovatnije dio ogromne obavještajne operacije. Masovni napad na stotine operativaca Hezbolaha i…