Philip Morris više nije kompanija koja samo proizvodi cigarete, kako je bila percipirana do prije 10-15 godina, već ona koja razvija proizvode zasnovane na nauci, istraživanju i tehnologiji u cilju potpunog iskorjenjivanja cigareta.
Proizvodi Philip Morris Internationala (PMI) prodaju se na više od 180 tržišta, a kompanija posjeduje šest od 15 najvećih tržišnih brendova.
Međutim, bez obzira na izuzetno stabilan i profitabilan biznis, kompanija sa 175 godina dugom historijom sebi je kao cilj postavila potpuni prestanak prodaje cigareta i razvoj manje štetnih, bezdimnih alternativa. Ovako radikalna transformacija biznisa je zasigurno najveća promjena u historiji PMI-a, ali i duhanske industrije u cjelini.
Cilj kompanije je da do 2025. postane većinski smoke-free biznis, a osim toga dugoročno razvija svoj portfelj kako bi on uključivao proizvode izvan sektora duhana i nikotina. Ovo je prirodna evolucija za kompaniju PMI koja će dodatno transformisati svoje poslovanje. Zašto je najvećoj duhanskoj kompaniji na svijetu ovo potrebno? Zato što je to prava stvar. Više od milijardu ljudi širom svijeta puši cigarete i, prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, 2025. godine i dalje će biti više od milijardu pušača. Tim odraslim pušačima koji ne žele ostaviti cigarete potrebno je ponuditi bolje opcije od nastavka pušenja.
Iz tog razloga 2009. godine PMI je otvorio svoj naučno-istraživački centar Cube na obali jezera Neuchatel u Švajcarskoj u čiju je izgradnju uloženo 120 miliona dolara i koji je izgrađen na način koji prenosi ključnu poruku: transparentnost. Iz kompanije poručuju da su transparentni u vezi sa svim svojim naučnim otkrićima, koja objavljuju javno i pozivaju naučnike da sami prouče i ocijene njihova naučna istraživanja i saznanja na kojima baziraju svoje nove, manje štetne proizvode.
Od 2008. godine kompanija je uložila više od 9 milijardi dolara u razvoj, naučnu potvrdu i komercijalizaciju inovativnih proizvoda bez dima za punoljetne osobe koje bi inače nastavile pušiti, sve s ciljem potpunog okončanja prodaje cigareta, i zaposlila više od 930 naučnika, inženjera i tehničara svjetske klase. To uključuje izgradnju sistema koji je sposoban za prvoklasnu naučnu procjenu, posebno u područjima pretkliničke toksikologije, kliničkih i bihevioralnih istraživanja, kao i posttržišnih studija.
„Nauka je takva da svako može provjeriti neke stvari. Kada tražite lijek iz apoteke ne brinete jer znate da je neko regulatorno tijelo potvrdilo efikasnost, a iza svega stoji nauka. Argument za pitanje zašto vjerovati PMI-ju jeste nauka koja stoji iza njega“, izjavio je svojevremeno generalni direktor Philip Morris Internationala Jacek Olczak o nauci koja je temelj svega što ova kompanija radi.
Američka agencija za hranu i lijekove (FDA) saglasila se da je proizvod ove kompanije koji zagrijava a ne sagorijeva duhan – IQOS – proizvod modificiranog rizika, a u obrazloženju se navodi da je izloženost štetnim materijama prilikom korištenja ove alternative značajno smanjena u odnosu na pušenje klasičnih cigareta. Od 31. marta 2022. godine, PMI-jevi bezdimni proizvodi dostupni su za prodaju na 71 tržištu, a PMI procjenjuje da je oko 12,7 miliona odraslih osoba širom sveta, isključujući Rusiju i Ukrajinu, već prešlo na IQOS i zauvijek ostavilo cigarete. U svakom slučaju, treba imati u vidu da ni IQOS nije bez rizika jer oslobađa nikotin koji izaziva ovisnost. Sa snažnim temeljem i značajnom stručnošću u prirodnim naukama, PMI je u februaru 2021. najavio svoju ambiciju da proširi svoje poslovanje na područja wellnessa i zdravstvene zaštite.
Međunarodna anketa koju je sprovela istraživačka kompanija Povaddo, na zahtjev kompanije PMI, pokazala je da se skoro 8 od 10 ispitanika slaže da odrasli pušači koji bi inače nastavili pušiti cigarete trebaju imati pristup alternativama bez dima i tačnim informacijama o njima. Ovo podržava 87% sadašnjih pušača. Više od 6 od 10 ekskluzivnih pušača bi vjerovatnije prešlo na bolju alternativu, kao što su proizvodi koji zagrijavaju duhan, ako bi imali jasne informacije o tome kako se ovi proizvodi razlikuju od cigareta i nauci koja stoji iza njih.
Potrošači iz Bosne i Hercegovine zapravo su jako brzo razumjeli da nisu svi duhanski proizvodi isti. Dokaz za to je i istraživanje sprovedeno u BiH 2020. godine koje ukazuje da je veliki broj pušača upoznat o postojanju alternativa, naročito IQOS-a. To je veliki vjetar u leđa, jer je IQOS prisutan u BiH tek od 2019. godine, što znači da su poruke doprle do javnosti, da ljudi slušaju, a najvažnije, da i sami pušači traže promjenu nabolje. Kao kompanija predana korjenitim promjenama, u PMI-ju tvrde da su „itekako svjesni da ne možemo sami postići budućnost bez duhanskog dima, već je nužna saradnja svih važnih aktera u tom procesu, što uključuje industriju, medije, ali i nadležna državna tijela“.
PN