Biznis

Šta je digitalno oglašavanje?

7 Minute čitanja
digitalno oglašavanje

Danas kompanije širom svijeta godišnje troše više od 250 milijardi dolara na digitalno oglašavanje. Taj broj nastavlja rasti zbog impresivnog povrata ulaganja (ROI) koji generiraju digitalni oglasi. 

Za kompanije koje žele ostati konkurentne, bitno je da svoju strategiju oglašavanja prenesu na internet. 

Za one kompanije i pojedince koji žele ući u svijet digitalnog oglašavanja donosimo vodič.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Šta je digitalno oglašavanje?

Digitalno oglašavanje je ciljana strategija oglašavanja vođena podacima za dosezanje velikog broja potrošača u svakoj fazi toka kupovine i njihovo premještanje iz jedne faze toka kupovine u drugu. Od podizanja svijesti do kupovine, možete koristiti oglašavanje u digitalnim medijima (i kanale za oglašavanje na mreži kao što je Google) za povećanje prihoda.

Po čemu se digitalno oglašavanje razlikuje od tradicionalnog oglašavanja?

Digitalno oglašavanje ima nekoliko sličnosti sa tradicionalnim oglašavanjem.

Poput tradicionalnog oglašavanja, ono promovira vaše poslovanje, proizvode i usluge kako bi se stvorila svijest o brendu, prodaja i još mnogo toga. Međutim, koristi digitalne, a ne tradicionalne kanale. Umjesto na bilbordima, časopisima i TV kanalima, vaši oglasi se pojavljuju na Google-u, Facebooku, Instagramu, YouTube-u itd.

Online oglašavanje također dolazi s ogromnom količinom podataka. Na primjer, možete pratiti učinak svojih marketing kampanja u realnom vremenu. Osim toga, možete saznati o demografiji, interesima i navikama ljudi koji gledaju vaše oglase i komuniciraju s njima.

U usporedbi s tim, tradicionalno oglašavanje pruža samo minimum kada su u pitanju vrlo bitni marketing podaci jer nemate uvid u učinak vaše kampanje. Bilbord, na primjer, pruža vašem timu gotovo nula marketinških podataka.

Digitalno oglašavanje je kvalitetna alternativa tradicionalnom oglašavanju jer sa tom vrstom oglašavanja puno lakše dolazite do ciljane kategorije kupaca.

4 vrste digitalnog oglašavanja za promociju

Ako Vaša kompanija želi oglašavati na internetu može koristiti 4 vrste digitalnog oglašavanja:

  • Oglašavanje na internet pretraživačima
  • Displej oglašavanje
  • Oglašavanje na socijalnim mrežama
  • Influenser oglašavanje

Oglašavanje na internet pretraživačima

Prema istraživanjima 80 % kupaca započinje svoje istraživanje proizvoda na internetu putem pretraživača. Mnogi odlaze na svoj omiljeni pretraživač, kao što su Google, Bing ili Yahoo!, da pronađu ono što ih interesuje. 

Na internet pretraživačima postoje 2 načina kako da za neku ključnu riječ Vaša kompanija bude na prvom mjestu pretrage a to su plaćeni oglas i SEO. SEO je skraćenica za Search Engine Optimization, odnosno optimizacija web stranica za pretraživače. Prednost dobro urađene SEO optimizacije je u tome što će Vaša web stranica za određenu traženu ključnu riječ rankirati na broju 1 i privući dosta organskih posjeta koje su besplatne.

Kada kreirate oglase za pretraživanje, ciljate određena pretraživanja ili ključne riječi za najbolje rezultate, vaše preduzeće treba da cilja transakcijske ključne riječi, što znači da korisnik želi nešto da kupi.

Za primjer plaćenog oglasa i SEO optimizacije odabrali smo ključne riječi Lenovo laptopi:

Digitalno oglašavanje oglas na Google pretraga

Na slici su crvenom strelicom označeni plaćeni oglasi za pojam Lenovo laptopi a narandžasta strelica pokazuje naslov koji je u ovom slučaju na poziciji 3 kao rezultat organske pretrage zahvaljujući SEO optimizaciji. U ovom slučaju su online trgovine ekupi i imel odlučile google-u platiti oglas po kliku (PPC) za ključnu riječ Lenovo laptopi.

PPC ili pay-per-click je digitalna marketinška strategija koja znači da plaćate tek kad korisnik klikne na vaš oglas. A budući da se PPC oglasi prikazuju prije rezultata organske pretrage, možete povećati svoje šanse da korisnik klikne na vaš oglas i posjeti vašu web stranicu.

Cijena klika ili CPC koju oglašivač plaća ovisi o nizu parametara, a najvažniji parametar je ponuđena najviša cijena klika (bid) koju smo spremni platiti za klik na oglas koji se prikazuje po odabranim ključnim riječima (keywords).

Display / Displej oglašavanje

Značajan postotak korisnika ( u stvari 90 posto ) preferira video jer im je pomogao da donesu odluku o kupovini. Zato prikaz postaje ključni dio digitalnog oglašavanja. Kada se oglašavate putem kanala za prikazivanje, možete u svoje oglase ugraditi privlačne slike i video zapise.

Uz displej oglašavanje, vaši oglasi se pojavljuju na web stranicama koji su dozvolili prikaz reklama, što može uključivati YouTube. Možete pokrenuti kampanju za displej oglašavanje sa pretraživačima kao što su Google, Bing i Yahoo!. Za mnoge kompanije, Google je preferirani izbor jer se njegovi displej oglasi pojavljuju na YouTube.

Googleovo vlasništvo nad YouTube-om je značajno, jer 80 posto ljudi priznaje da se prebacuje između pretraživanja i video kanala kada istražuje proizvod ili uslugu. To znači da bi vaša kompanija mogla doći do korisnika na oba ključna kanala.

Oglašavanje na socijalnim mrežama

Kompanije također mogu iskoristiti prednosti  digitalnog oglašavanja na socijalnim mrežama koje uključuju:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Pinterest

Ako odlučite koristiti socijalne mreže za promociju svoje kompanije, pokušajte napraviti video ili slikovne oglase, jer oni imaju bolji učinak od tekstualnih oglasa.

Kao kanal za oglašavanje u digitalnim medijima, socijalni mediji također nude ogromne mogućnosti targetiranja ciljane publike. Facebook i instagram su veliki konkurenti google-u po pitanju oglašavanja zbog njihove ogromne popularnosti u svijetu.

Influenser oglašavanje

Kompanije koje ulažu u oglašavanje na socijalnim mrežama također su u partnerstvu s influencerima na različitim društvenim mrežama. Influenceri imaju ogromnu vrijednost jer imaju povjerenje i poštovanje vaše ciljne publike, što znači da mogu uspješno preporučiti Vaše proizvode ili usluge.

U poređenju s drugim digitalnim kanalima oglašavanja, influenceri usvajaju drugačiji model cijena. Na primjer, influencer može imati paušalnu naknadu na osnovu broja pratilaca ili stope angažmana na objavama. Ili mogu naplatiti vaše poslovanje na osnovu učinka vaših sponzorisanih objava.

Mnoge kompanije preferiraju influencere koji naplaćuju na osnovu angažmana nakon objave. To je zato što angažman nakon objave ima tendenciju da pruži precizniji pogled na publiku tog influencera. Osim toga, želite da korisnici stupaju u interakciju s vašom sponzoriranom objavom.

Zašto koristiti digitalno oglašavanje?

Kompanije koriste digitalno oglašavanje iz različitih razloga, uključujući:

  • Povećanje svijesti o brendu
  • Poboljšanje prodaje proizvoda
  • Generisanje kvalifikovanih potencijalnih klijenata

Međutim, ono što motiviše kompanije da koriste digitalno oglašavanje na mreži je niz prednosti. Kada koristite digitalno oglašavanje, svojoj kompaniji dajete mjerljivu i isplativu strategiju koja dovodi do željenih rezultata.

Neke od najčešće spominjanih prednosti digitalnog oglašavanja uključuju:

Digitalno oglašavanje doseže vašu ciljnu publiku

Zakupite bilbord i nadate se da će ga vaša ciljna publika primjetiti. Ipak, garancije su nula, posebno kada ciljate na vozače unutar i izvan svoje ciljne publike.

Digitalna oglasna kampanja je, međutim, sušta suprotnost.

Digitalnim oglašavanjem dopirete (i usmjeravate svoju potrošnju na oglašavanje) prema ljudima koji su stvarno zainteresirani za vaše poslovanje. Koristeći opcije targetiranja kao što su lokacija, interesi i ponašanje, možete osigurati da se vaši oglasi fokusiraju na ljude koji su najvažniji za vaše poslovanje.

Da ne spominjemo, s online digitalnim oglašavanjem, dolazite do ljudi kada žele da budu dosegnuti.

Umjesto da pokušavate privući njihovu pažnju na autoputu, povezujete se s njima kada traže vaš posao ili istražuju proizvode u vašoj industriji.

Digitalno oglašavanje daje mjerljive rezultate

Bilo da je offline ili online, želite pratiti svoje reklamne kampanje.

Kako možete dokazati da je vaša strategija uspjela?

Srećom, lako je pratiti i analizirati krajnji cilj koji ste postavili kod digitalnog oglašavanja na mreži. Digitalne oglasne platforme, Facebook, Google Ads, često prate vaše kampanje umjesto vas a i Google analitika radi posao skupljanja podataka. Samo se prijavite na svoj račun i pogledajte svoje podatke. 

Podaci digitalne oglasne kampanje ne samo da pomažu vašem timu da pokaže rezultate vaše strategije, već i da pronađe prilike za poboljšanje. Na primjer, ako imate oglas s lošim učinkom, možete osmisliti novu kopiju, slike i još mnogo toga kako biste povećali njegovu izvedbu.

Koliko košta Digitalno oglašavanje?

Bilo da upravljate malim ili velikim preduzećem, možete koristiti digitalno oglašavanje jer ono nije rezervisano samo za “bogate” kompanije.

U poređenju sa tradicionalnim oglašavanjem, digitalno oglašavanje na mreži omogućava vašem preduzeću da sami kreirate budžet. Ne morate ispuniti posebne budžetske zahtjeve da biste postavili bilbord ili emitovali televizijsku reklamu. Umjesto toga, vi odlučujete koliko ćete potrošiti (i šta ćete platiti) za svoje oglase.

Na cijenu digitalnog oglašavanja utiče nekoliko faktora. Tržište koje targetirate, na koje se oglasne mreže želite oglašavati, broj korisnika koji će vidjeti vaše reklame, broj korisnika koji će kliknuti na Vaš oglas itd….

Prosječna cijena digitalnog oglašavanja u Americi se kreće između 9 000 do 10 000 dolara mjesečno dok je za naše tržište Bosne i Hercegovine cijena puno puno manja.

Pažljivo osmišljene kampanje i kvalitetno targetiranje potencionalnih korisnika budžet kampanje drastično smanjuju i to pišem iz ličnog iskustva.

Kako kreirati uspješnu digitalnu reklamnu kampanju?

Da bi vaša digitalna reklamna kampanja uspjela, slijedite ove najbolje prakse u marketing industriji:

  • Učinite svoju ponudu uvjerljivom
  • Angažujte profesionalce da Vam napišu vrhunski oglas
  • Nabavite prilagođene kreative (foto – video)
  • Pažljivo ciljajte buduće klijente

Trebate pomoć oko digitalnog oglašavanja i SEO optimizacije?

Iako digitalno oglašavanje nudi ogromne mogućnosti, nije lako pokrenuti i održati uspješnu kampanju. To također oduzima mnogo vremena. Ako niste sigurni da možete sami digitalno oglašavati svoju firmu na internetu ili kvalitetno uraditi SEO optimizaciju vašeg postojećeg web sajta onda taj posao prepustite nekome ko ima iskustvo i znanje. Kontaktirajte nas na mail

Vezane objave
Biznis

U Bihaću otvorena treća dm prodavnica

2 Minute čitanja
Osluškujući potrebe i želje kupaca najveći drogerijski lanac u BiH dm otvorio je novu prodavnicu u Bihaću. Treća po redu dm prodavnica…
Biznis

Berza plemenitih metala

2 Minute čitanja
Berza plemenitih metala je globalna platforma na kojoj se trguje plemenitim metalima kao što su zlato, srebro i platina. Ovi metali imaju…
Biznis

Za kraj uspješne godine dm zaposlenike nagradio 13. platom

2 Minute čitanja
Opravdana titula Najpoželjnijeg poslodavca u BiH Sarajevo, 20.12.2022. – Njegovanje dobrog odnosa zaposlenika i poslodavca ključ je uspjeha dm drogerie markt, a…